Štítky: Office 365

Nové možnosti kancelářských aplikací (náhrada a rozšíření Office)

Hlavním tématem práce s kancelářskými aplikacemi v cloudu je bezpečné a pohodlné sdílení dokumentů, které je předpokladem efektivní spolupráce týmů – ať už jsou složeny čistě z interních zaměstnanců nebo posíleny o specialisty mimo organizaci. Výhod cloudového pojetí je mnoho:

  • pracovat lze obvykle i offline, bez připojení,
  • online pak odkudkoli – a to doslova, plnohodnotně číst a editovat i z různých zařízení včetně telefonů s operačním systémem Android nebo iOS
  • společné úložiště zajišťuje „jednu verzi pravdy“
  • přesto ale umožňuje editovat text několika autorům najednou
  • výhodou je, že všichni uživatelé mají k dispozici stejnou verzi produktu a mohou si tak lépe pomáhat a radit s jeho využitím
  • ve výčtu bychom mohli pokračovat dál. Bude však lépe o bohatství nových možností Office365 hovořit v dialogu. Partner, který pochopí, co děláte, bude umět navrhnout řešení, které potřebujete.

Cloudové sady obsahují také nové zajímavé aplikace, které on-premise řešení nabídnout nemůže, a k tomu mnoho aplikací, o kterých uživatelé ještě ani neslyšeli, a proto se po nich zatím neshánějí, ačkoli ony velice dobře odpovídají na leckteré jejich požadavky.

Vždycky je ale něco za něco. Aby měli uživatelé skutečný užitek z nového prostředí, musí jim někdo znalý rozumně doporučit, kterou sadu si pro koho vybrat, jak nastavit pravidla sdílení a zabezpečení (a podpořit tak soulad s požadavky na ochranu osobních údajů, i dalších citlivých informací a dat, kterými organizace disponuje), jak propojit moderní cloudové řešení a těmi částmi IT, které jsou provozovány on-premise, aby to uživatele zbytečně nezatěžovalo, a vůbec – jak rychle a pohodlně odhalit tajemství a půvaby novinek, které mají v rukou.

Partner tedy doprovází klienta celou cestu od prvních myšlenek na renovaci kancelářských nástrojů, přes výběr, realizaci, nasazení (často spojené s migrací z původního prostředí) a užívání. Zůstává s uživateli ve spojení jako jejich primární kontakt pro podporu, ať už se týká práce se službami, které aktuálně využívají, nebo hledání dalších možností, které cloud nabízí a které mohou organizaci přinést užitek.

V ideálním případě je partner schopen nabízet poměrně elastickou škálu služeb nejen z těch, které jsou k mání z veřejného cloudu, ale také svých vlastních služeb uzpůsobených na míru konkrétním klientům. To vše s vysokou flexibilitou a přívětivým finančním modelem pravidelných plateb (až s měsíční granularitou), který se pomalu stává standardem.